torsdag den 20. december 2012

Irish Cream

Så blev der lidt tid til at lave julegodter i dag - skønt med en fridag her op til jul!!

Hjemmelavet Irish Cream
Så denne opskrift her, og tænkte det kunne være en god værtindegave/nabogave her i julen

Ja, der er rå æg i opskriften. Man kan sagtens undvære, men som  The hungry mouse skriver,
så vil cremen være lidt tyndere i konsistens. 

Nu har jeg godt nok ingen blender...... men med en Bamix, så går det alt sammen :)

250 ml. Whiskey (irsk)
1 ds. kondenseret mælk
2 dl fløde
4 æg
2 spsk chokolade sauce
2 dl stærk kaffe
1 tsk vanilje ekstrakt
½ tsk mandel ekstrakt

Blend alt og tilsæt whiskey'en til sidst. 
Si og held på flasker 

Jeg havde nogle gamle øl-flasker liggende, som min mand har hevet med hjem fra Tyskland
- fantastisk til formålet!

De kan holde sig i ca. 1 måned, hvis opbevaret i køleskabet. 

Og VOILA! 2 stks. værtinde/nabo-gaver :)

.....nu tilbage til gaveindpakningen.... 

Jeg pakker ind...... og min kære Mickey pakker ud.... 


Var nok denne pakke han ledte efter hehehe


GLÆDELIG JUUUUUUL


Ingen kommentarer:

Send en kommentar