tirsdag den 29. januar 2013

Noget med nogle småkager

Så blev der sagt farvel til kollegaerne, og kunne da godt mærke at det stak lidt i brystet, da jeg sad i toget og tænkte, at det var sidste gang jeg skulle køre denne tur.... snøft....snøft....


Meeeeeeen heldigvis var de alle glade for mine "cookies" - og ja min kære kollega Sanne, der ikke tåler nødder var rigtig glad for min hvid choko/hindbær-version, så voila..... 

Cookies a la PenNnyLane:

30-36 stk. (ca. 2 bageplader)

250 g smeltet smør
230 g sukker
150 g brun farin
100 g havregryn
ca. 300 g hvedemel
1 tsk bagepulver
2-3 tsk vaniljepulver
2 æg

Mørk chokolade
Hakket mandler
Frysttørret hindbær
Hvid chokolade

This is how you do it..... 
Smelt smørret og bland alle andre ingredienser i - rør godt. 
Hak chokolade, mandler eller hvad du nu har lyst til - erstat fx med friske/tørret blåbær, mysli, rosiner eller lign. Mine versioner havde mørk chokolade & hk. mandler og hindbær & hvid chokolade i. Den sidstenævnte blanding vil jeg godt anbefale... Mmmmmmmmm for dælen de smager godt. 
Anyway... bland "fyldet" i og rør rundt. 

Bages i ca. 12-15 min eller til når kanten af cookie'en er brun ved 200 grader. 

NOMME-NOM!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar