fredag den 15. marts 2013

Øv altså...!!

Altså nu er det ikke fordi jeg vil lave et langt og kedeligt (brokke-)indlæg (og dog).... men men men!!!!!

Jeg tager bussen hver morgen for at komme på arbejde og Gud-ske-tak-og-lov så tager jeg så tidlig afsted, at alle skole-ungerne ikke er stået op endnu.... men når jeg skal hjem..... øv øv øv....

Hver dag er der fyldt op med 16-19-årige, der selvfølgelig skal have et sæde hver at fylde på 
og et til tasken! 
(Det er jo alt for anstrengende at have sådan en på skødet - ved i jo nok....!)

Bevares, vi vil vel alle gerne have god plads, når vi rejser med bus, men i myldretiden så er det måske ikke helt fair man fylder for 2-3 personer. Men så er de her børn jo kloge nok.....

"....Jeg lader da bare som om jeg sover.... så får jeg lov at fylde i fred..." 
"eller hvis jeg nu kigger interesseret nok i mine skolebøger...." 
"Puha-Uha den her artikel på min I-phone er vel nok interessant!!! - slet ikke til at rive sig fra!!"

Det er bare ikke helt overbevisende, når 2/3 af bussen sover.... pudsigt nok. 
(Jeg ved ikke lige hvad det er de laver i skolen, men det må da godt nok være udmattende..... )


Anyway..... jeg arbejder på et hospital og stoppe-stedet før hospitalet er en station, hvor alle disse dejlige skoleunger tager plads og falder i søvn på 2 min.... 
.....hvilket tit betyder at de søde rare ældre mennesker, der enten lige er blevet udskrevet eller har været til en ambulant kontrol eller lign. ender med at stå op, fordi de 
IKKE VIL VÆKKE DE STAKKELS SØDE SOVENDE UNGE MENNESKER!!!! 

Sig mig lige.... hvad er der galt med det billed??? 
Og siden hvornår kan unge mennesker ikke finde ud af at lette deres små røve fra sæddet 
og tilbyde det til en pensionist eller blot en der har brug for pladsen mere end dem selv??

Puha, ja så får jeg sgu en grim smag i munden... 
Tænk sig at vi lever i et samfund, hvor det er lettere at ignorere ældre mennesker, 
der kommer ind i en bus, end at samle sig så alle kan være der, 
og ellers hilse pænt på sine medmennesker med et smil.... 

...hvad var det værste der kunne ske..... ??
.... Tænk nu hvis de smilede tilbage....

Det skal dog også siges, jeg også har oplevet søde unge mennesker, der både hjælper til med rollatorer og giver de ældre damer en hånd med at komme ind i bussen, så man kan bestemt ikke dømme alle ens.... 
... bare sjovt nok "alle de andre" tager den samme bus hjem fra skole om fredagen...... 

Nå - nok galde her fra..... hehe

God fredag!!!! 

PS. Prøv at spørg jeres unger, om de rejser sig for ældre i bussen??? 
Tit lærer de kære børn jo pr. eksempel ;)

Pennie :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar