søndag den 12. maj 2013

Lav dine egne (lidt low carb) energibarer


Altså man kan jo købe sig fattig i alle mulige energibarer,
og ja jeg synes sgu ærlig talt ikke at de smager særlige godt allesammen. 
Man kan da få nogle helt ok nogle... Atkins har lavet et par stykker og Quest 
men men men men!!!! 
Det der med en ingrediens-forvirring der ser sådan her ud.... 

... hvilket nok bare betyder der er noget skjult sukker deri et eller andet sted.... 
så synes jeg at det er meget bedre og meget sikre at lave 
SINE EGNE ENERGI BARER!!!! 
Så får man dem også lige med de smagsvarianter man vil. 

PenNnyLanes Peanutty Hindbæragtige Energibarer



150 g Peanutsmør eller anden nøddesmør
200 g honning eller sirup (helst low carb. yacon eller agave eller andet)

Dette varmes op i en gryde over lav varme til en ensartede flydende masse. 
Tilsæt:
3 dl. havregryn eller blandet op med kokos evt. 
og 
3 dl. smagsneutralt proteinpulver eller med smag hvis du har noget du tror kan passe i
(jeg brugte her en Cookies&Cream-variant, der smager lidt af karamel synes jeg)


Tilsæt derefter
1 dl af din yndlings nød (min er hasselnød)
samt
1 dl mørk chokolade (eller rosiner-tranebær-kokos-banan.... variationerne er uendelige!!)

Varm op til det er godt klistret - bred ud i en bradepande og stil på køl 2-3 timer. 
Skær ud i barer og frys/køl/SPIS! 
og fordelen er - du ved nøjagtig hvad det er lavet af,
for du har selv proppet det i!!
Velbekomme

Ingen kommentarer:

Send en kommentar