søndag den 19. januar 2014

LCHF Pølsehorn

Så er bonus-datteren kommer med på bølgen!! 
WooP-WooP! 
Så er hele husholdningen snart konverteret til LCHF - mangler lige bonus-sønikke, men han er vidst lidt for vild med sin Coca-Cola til at det kan lade sig gøre desværre.... men.... 

I never do!!

...man ved aldrig hvad fremtiden bringer :) 

Han smagte de her pølsehorn og var ret overrasket over hvor godt de smagte uden mel - så måske vi har en mere til LCHF-menigheden snart. Datteren havde set en opskrift på min fjæsbog (er medlem af en LCHF gruppe derinde) og Mums - de er lækre. Desværre kan jeg ikke huske hvem der har linket opskriften, men den er ikke selv-opfundet - så mange tak til vedkommende!!! 

PenNnyLanes "lånte" Pølsebrød

10-12 stk. (bagt af bonus-datteren)

6 æg
2,5 dl. fløde
40 g fedtreduceret mandelmel
40 g fedtreduceret sesammel
2 tsk bagepulver
2 tsk Sukrin gold
45 g Fiberhusk
½ tsk salt
Brunch pølser

How to:
Pisk alle de våde ingredienser sammen og tilsæt resten og rør det hele godt sammen. Lad det hele trække godt 10-15 min. 

Du trykker en håndfuld dej flad i din hånd (det hjælper at fugte hænderne - eller anvende en våd ske, ligesom når du laver frikadeller fx.) og skylle hænderne under koldt vand ind i mellem, når det bliver for klistret. 
(Det er ret klistret, så nej du har ikke gjort det forkert - bare vær varsom). 
Læg pølsen i midten og klem den bløde dej rundt om pølsen. 

Bages ved 200 grader i 15-20 min. til de er gyldne. 

Nyd med hj.lavet ketchup eller urte-mayo. 




MUMS siger jeg bare.
Det er ikke sidste gang bonus-datteren låner mit køkken! 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar